1. Acordarea  suplimentului de energie se acordă pe toată perioada anului, cu respectarea prevederilor:

Legii nr. 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie;

H.G. nr. 1073/ 2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

 

2. Familiile care au un venit mediu net lunar până la 1.386 lei/persoană şi persoanele singure ale căror venituri sunt de până la 2.053 lei, beneficiază lunar, inclusiv în perioada sezonului rece, de un supliment pentru energie în sumă fixă, acordat în funcţie de sursele de furnizare a energiei utilizate, în cuantum de:

    a) 30 lei/lună pentru consumul de energie electrică;

    b) 10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale;

    c) 10 lei/lună pentru consumul de energie termică;

    d) 20 lei/lună pentru consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri.

 

3. Stabilirea și plata dreptului la suplimentul de energie:

Suplimentul pentru energie se acordă lunar, pe tot parcursul anului, şi se plăteşte astfel:

a) furnizorului, dar nu mai mult decât consumul facturat, în cazul suplimentului pentru energie electrică și termică;

b) direct titularului, în cazul suplimentului consumul de combustibili solizi şi/sau petrolieri.

* Suplimentul pentru energie poate fi solicitat împreună cu ajutorul pentru încălzirea locuinţei sau separat, atunci când sunt îndeplinite condiţiile de acordare.

* Suplimentul pentru energie se acordă cumulat în funcţie de sursele de furnizare a energiei utilizate.

* În situaţia în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună.

* Dreptul la suplimentul pentru energie se stabileşte aplicând în mod corespunzător, după cum urmează:

a) începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective;

b) începând cu luna următoare, pentru cei care au depus documentele după data prevăzută la lit. a);

c) începând cu luna depunerii cererii, pentru beneficiarii de ajutor social al căror drept de ajutor social este stabilit începând cu acea lună, indiferent de data la care a fost depusă cererea.

 

4. Stabilirea condițiilor de acordare a suplimentului de energie:

→ se acordă numai pentru o singură locuință, respectiv pentru locuința de domiciliu sau, după caz, de reședință;

→ se acordă pe bază de cerere și declarație pe propria răspundere privind componența familiei, veniturile acesteia precum si bunurile mobile si imobile detinute.

* În termen de maximum 30 de zile de la data depunerii cererii, primarul emite dispoziţia de acordare sau de respingere a cererii, pe care o comunică titularului şi furnizorului în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere.

 

5. Obligațiile titularului suplimentului de energie:

a) la completarea formularului, titularul are obligația de a menționa corect componența familiei, veniturile membrilor acesteia, precum și bunurile mobile și imobile deținute;

b) titularii ajutoarelor pentru încălzire sunt obligaţi să comunice la Registratura Direcției de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț orice modificare intervenită în componenţa familiei şi a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data la care a intervenit modificarea.

 

6. Reprezentantul familiei care depune dosarul pentru acordarea suplimentului de energie se înregistrează la Registratura Direcției de Asistență Socială a Muncipiului Piatra-Neamț, din str. Stefan cel Mare, nr.5. și trebuie să conțină următoarele documente:

- acte de identitate( C.I., B.I, certificate de naștere, pentru toți membrii familiei);

- adeverință de salariat în care să fie specificat venitul net pentru luna anterioară depunerii cererii, inclusiv tichete de masă/ cupon de pensie / cupon de somaj / alte indemnizații (adeverință care să ateste dacă se beneficiază de altă drepturi de asistență socială, inclusiv din străinătate) – după caz;

- certificat de atestare fiscală pentru toți membrii familiei, privind bunurile mobile si imobile din proprietate, eliberat de Direcția de Taxe și Impozite a municipiului Piatra-Neamț (clădirea Mall Forum Center, strada Cuejdi, nr. 1B, etaj 3);

- extras de cont ( pentru plata ajutoarelor cu combustibili solizi sau petrolieri/suplimentului la energie);

- facturi utilități pentru solicitanții ajutorului la încălzirea locuinței/suplimentului de energie (factură gaze naturale/energie electrică);

- certificat înmatriculare auto pentru autoturisme/ motociclete;

- contract inchiriere, comodat,concesiune,etc. pentru persoanele care au calitatea de chiriași, comodatari, etc. 

*Documentele solicitate vor fi prezentate atât în original, cât și în copii, în vederea verificării și certificării acestora cu conformitatea.